tisdag 10 december 2013

Livet på en pinne

Snart jul vilket, betyder att jag ska upp till Sollefteå, som i sin tur betyder lycka! Är "hemma" väldigt sällan känns det som och jag saknar familjen!
Bästa syrran kommer till Västerås från Skövde bara för att jag ska få sällskap i bilen upp ♡
Va egentligen meningen att jag skulle åka upp på annat sätt men kom ju på att vi har 3 katter som inte kan vara ensam en vecka så dom får följa med upp igen!

I övrigt händer det inte så mycket. Zerona har fått vila i nästan 2 veckor då underlaget har varit sisådär och jag har hjälpt till att kratta stenmjöl i ridhuset så ork för att rida i mörker har inte funnits... Men nu är hon på gång igen! Söndagen börjare med en, som jag och Anne-Lie trodde skulle bli en lugn skrittur, två icke lugna hästar.  Höll på att kraschlanda några gånger i skogen men höll mig kvar!
Ridhuset är nog klart att rida i slutet av veckan och det ska bli helt underbart! Måste se till att klippa hästen den här veckan också då pälsen växer som ogräs plus att vädergudarna verkar ha bestämt att det ska vara flera plusgrader så här mitt i december... Våga vi tro på vit jul detta år?

Önskad julklapp










Så här lät de på kräftskivan hemma i somras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar