torsdag 26 december 2013

Då var det slut för i år...

Jag tycker att dagarna går lite för fort ibland.. Hade nog gärna kunnat stanna några dagar längre men nu är det som det är.. Åker nämligen neröver imorn.
Har varit en bra vecka med mycket slapp ;) Och såå god mat! Julbord tre dagar på raken.
Julafton firades i Forsmo hos Martin, Bettan och ungarna. Var hur mysigt som hellst och blev lite nostalgi eftersom vi bodde där när jag var liten.
Kvällen blev inte så långvarig där uppe, tror vi åkte strax efter 8- halv 9.. Därefter åkte jag, Louise och Martin upp till pappa och Oddny och fortsatte kvällen där.
Blev mycket nöjd med julklapparna också, tack så mycket! <3

Julgran hos mormor

Julgran hos mamma

Alla dessa julklappar!

Mat

Ungarna, Bettan och mormor

Ännu mera mat!

Wille
Lite inspelning från pappa och Oddny!


Juldagen åkte vi upp till moster på julbord, har blivit som en liten tradition och väldigt trevligt! Senare på kvällen blev det utgång. Hallstaberget blev det då man kunde välja på de och Bowlingen. Har inte varit uppe på Hallsta sedan dom gjort om så det kändes kul att åka upp dit efter alla år. Mamma var nämligen restaurangchef där några år och målade om hela hotellet så man kunde varenda litet hörn på hela hotellet.
Besviken va nog det minsta ordet man kan säga om kvällen. 150kr för en biljett och när man väl kom in fick man köa, jag skojar inte, minst 1 timme för att hänga in jackan i garderoben och minst lika länge för att få köpa något från baren. Katastrof! Och dom som jobbade kunde ha tänkt på att öka tempot liite.. Ha aldrig varit med om något långsammare!
Och för att komma ner till dansgolvet var det en ganska lång och smal trappa och ni kan tänka er hur det såg ut där med 1500 personer och folk som puttar uppifrån slutar ju bara illa för folket mitt i trappen.... Nej det var nog första och sista gången jag åkte dit upp på något sådant. Om dom kanske kunde ta in lite mer erfaren personal kanske det hade gått smidigare?
Nu har jag fått klaga av mig lite också ;)
Jag hade det trevligt ändå med dom jag var där med så det ska man inte klaga på!

Idag har det varit en väldigt slapp dag med mestadels soffhäng framför TV:n och mat och godis så klart!
Brorsan, Bettan och ungarna har precis varit här och ätit.



Julmat hos mamma

Aurora och Martin

Aurora och mamma


Aaron och Martin

Wille

Söt Aaron <3
Första gången på några år det inte har toksnöat när man kört upp!

Sollefteå by night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar