torsdag 19 december 2013

Juletider

Ja, snart är det jul och den ska firas med kära familjen!
Som sagt kommer ju syrran imorn och sen sticker vi på lördag!

Har varit duktig och börjat gymma lite, ska ju komma i ett par jeans hade jag tänkt, men vägen dit känns lång. Och skratta inte nu men i tisdags sträckte jag en muskel i magen så jag höll bokstavligt talat på att dö! Gjorde så j**la ont...
Ha varit rätt lungt fram tills idag när jag red och min häst flög i luften och gjorde en riktig bakutspark. Gissa vart jag fick ont? Haha, ni får faktiskt skratta åt saken då man egentligen inte kan göra annat nu när jag tänker efter.

Igår var jag till Stockholm och jag säger en sak, norrlänningar som jag ska inte köra i rusningstrafik i storstan! Tur att jag hade lite hjälp med mig som sa åt mig vart jag skulle köra så de gick hyffsat bra ändå :) Men själv hade jag inte klarat det.... Tur man inte är lastbilchafför eller liknande för jag hade krockat med alla.

Har haft en stressig vecka och imorn blir värsta dagen tror jag. Men tur att jag ska hem och vila upp mig (läs äta upp mig) så man har nya krafter till det nya året! ;)
Blir även AW imorn på BMB då Rytterne Röj spelar, kan bli trevligt!

Måste bara berätta om det underbara lyxiga ridhuset som nu äntligen är klart att rida i! SÅ FINT!
Zerona var dock lite skeptisk i början men det släpper mer och mer, förutom att hon har myror i hela kroppen som bara ska ut när man rider. Haha sötfia, än har jag inte åkt av iaf........

Ja just, köpte ju en ny sadel (eller Anne-Sophie köpte..) i lördags som jag hittade på Hästnet för 1000kr. Den passade perfekt till damen så nu ska jag sälja min Pfiff! Den var faktiskt helt ok att rida i också.



Premiärridningen i ridhuset

Kalla mig fjantig, men Zerona fick ett hjärta på rumpan :)

Här ser man den "nya" sadeln!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar